Overslaan en naar de inhoud gaan

Tips voor een aantrekkelijk bedrijfsprofiel

De website www.tuinaannemer.be is de basis van de promotiecampagne 'Het Tuinaannemereffect'. Via de reclamecampagnes die VLAM voert promoot het de (zoekfunctie op) website. Via de website kan de consument allerhande informatie terugvinden en via de zoekfunctie onmiddellijk een groenspecialist contacteren.

Jaarlijks bezoeken ongeveer 400.000 mensen deze website waarvan 10% op zoek gaat naar een tuinaannemer, tuinontwerper of boomverzorger via de zoekfunctie ‘Vind een tuinaannemer’. Hieronder geeft VLAM u enkele tips voor een aantrekkelijk en sterk bedrijfsprofiel dat interessant is voor potentiële klanten. 

Tip 1: Vul uw correcte bedrijfsgegevens in

Controleer uw belangrijkste gegevens: bedrijfsmail, telefoonnummer... Dit zijn namelijk de contactgegevens die potentiële klanten zien en waarop ze u zullen contacteren. 

Tip 2: Voeg uw website en sociale mediakanalen toe

Hebt u een website? Of een profiel op Facebook, Instagram, Pinterest of Twitter? Voeg de link toe in het gevraagde veld. Indien bezoekers interesse hebben in uw bedrijf, klikken ze gemakkelijk door naar uw website of sociale mediakanalen. 

Tip 3: Voeg een duidelijk logo toe

Zorg voor een duidelijke versie van uw logo. Liefst het logo dat u gebruikt in al uw bedrijfscommunicatie (bv. op uw bedrijfspagina op sociale media, bedrijfsvoertuig of naamkaartje). Dit bestand mag maximaal 100 MB groot zijn. 

Beeldmerklogo

Een beeldmerk logo is een symbool of pictogram dat de bedrijfsactiviteiten van het merk weerspiegelt. Het bestaat enkel uit een symbool. Zorg ervoor dat u het beeldmerklogo groot genoeg ontwerpt en toevoegt aan uw profiel. Het logo van de bedrijven Alplant en Pattyn - De Walsche zijn goede voorbeelden. 

Woordmerklogo

Een woordmerklogo is een logo waarbij de bedrijfsnaam is uitgeschreven, eventueel in een speciaal lettertype. Er komt geen beeld/symbool aan te pas. Zorg ervoor dat u de tekst van het logo groot genoeg ontwerpt en gebruik een duidelijk lettertype. Het logo van de bedrijven ActivGarden en Geralds zijn goede voorbeelden. 

Combinatielogo

Een combinatielogo bestaat uit woord(en) en een afbeelding. Zorg ervoor dat het logo groot genoeg is zodat de letters leesbaar zijn. Het logo van de bedrijven Van der Auwera en Tuinconcept Verhamme zijn goede voorbeelden. 

Tip 4: Voeg een bedrijfsomschrijving toe

Tijdens uw registratie of na het inloggen kan u een bedrijfsomschrijving toevoegen. Dit is een open tekstveld waar u zelf wat meer uitleg kan geven over uw bedrijf. Zorg voor een kort tekstje van ongeveer 100 woorden waarin u uw bedrijf op een betrouwbare en persoonlijke manier in de kijker zet. Deze vragen zijn een handige leidraad:

  • Waarom begon u dit bedrijf?
  • Wat zijn uw specialisaties?
  • Hoeveel werknemers telt uw bedrijf?
  • Wat zijn uw ervaringen en diploma's?

Persoonlijke foto of teamfoto

Naast uw logo krijgt u ook de ruimte om een tweede foto toe te voegen, namelijk een foto van uzelf of uw team. Zo leert de potentiële klant de mens(en) achter het bedrijf kennen en wint u aan vertrouwen. Waarmee houdt u best rekening in deze foto?

  • Zorg voor een niet te drukke achtergrond. 
  • Zorg ervoor dat jijzelf of iedereen van het team in de camera kijkt. 

Tip 5: Duid zorgvuldig uw specialisaties aan

Tijdens uw registratie of na het inloggen kan u verschillende specialisaties aanvinken onder de activiteiten tuinaanleg, tuinonderhoud, tuinontwerp en boomverzorging. Vul deze zo correct mogelijk in. Deze specialisaties worden namelijk frequent gebruikt in de zoekfilter van de zoekfunctie. De specialisaties zijn tevens zichtbaar op uw bedrijfsprofiel.

Ontbreekt er een specialisatie? Laat het ons weten via info [at] tuinaannemer.be.

Tip 6: Zorg voor mooie foto's van uw realisaties

Ontvang potentiële klanten in stijl. Voeg enkele foto's van uw succesprojecten toe. Bij de omschrijving na het toevoegen kan u een woordje kwijt over uw project. Zorg voor:

  • Een 3-tal foto's, het mag ook meer zijn.
  • Overzichtelijke en aantrekkelijke foto's
  • Foto's getrokken met een professionele fotocamera of een kwalitatieve smartphone