Tips voor een aantrekkelijk bedrijfsprofiel
Jaarlijks bezoeken meer dan 500.000 mensen de website tuinaannemer.be. Ongeveer 20.000 bezoekers gaan bewust op zoek naar een tuinaannemer, boomverzorger of tuinontwerper in hun buurt via de zoekfunctie. Zorg ervoor dat uw gegevens up to date zijn. Dit is namelijk de informatie die elke consument te zien krijgt wanneer die uw bedrijf opzoekt. VLAM geeft u enkele tips voor een aantrekkelijk en sterk bedrijfsprofiel dat interessant is voor potentiële klanten
TIP 1: Voeg een duidelijk logo toe
Laad een duidelijke versie van uw logo op bij uw profiel. Dit bestand moet minstens 100 KB en maximum 1 MB zijn.
Naast uw logo krijgt u ook de ruimte om een tweede foto toe te voegen. We raden aan om hier een profielfoto of foto van uw team toe te voegen. Dit geeft een persoonlijke toets aan uw profiel en zorgt voor betrouwbaarheid bij de potentiële klant.
TIP 2: Zorg voor mooie foto's van uw realisaties
Ontvang potentiële klanten in stijl. Voeg enkele foto's van uw succesprojecten toe. Bij de omschrijving na het toevoegen kan u een woordje kwijt over uw project. Zorg voor:
- Een 6-tal foto's, het mag ook meer zijn.
- Overzichtelijke en aantrekkelijke foto's
- Foto's getrokken met een professionele fotocamera of een kwalitatieve smartphone
Tip 3: Update uw specialisaties
Tijdens uw registratie of na het inloggen kan u verschillende specialisaties aanvinken onder de activiteiten tuinaanleg, tuinonderhoud, tuinontwerp en boomverzorging. Vul deze zo correct mogelijk in. Deze specialisaties worden namelijk frequent gebruik in de zoekfilter van de zoekfunctie. De specialisaties zijn tevens zichtbaar op uw bedrijfsprofiel.
Ontbreekt er een specialisatie? Laat het ons weten via info [at] tuinaannemer.be.
Tip 4: Voeg een bedrijfsomschrijving toe
Tijdens uw registratie of na het inloggen kan u een bedrijfsomschrijving toevoegen. Dit is een open tekstveld waar u zelf wat meer uitleg kan geven over uw bedrijf. Zorg voor een kort tekstje van minstens 100 woorden waarin u uw bedrijf op een betrouwbare en persoonlijke manier in de kijker zet. Deze vragen zijn een handige leidraad:
- Waarom begon u dit bedrijf?
- Wat zijn uw specialisaties?
- Hoeveel werknemers telt uw bedrijf?
- Wat zijn uw ervaringen en diploma's?
Tip 5: Voeg uw website en sociale mediakanalen toe
Hebt u een website? Of een profiel op Facebook, Instagram, Pinterest of Twitter? Voeg de link toe in het gevraagde veld. Indien bezoekers interesse hebben in uw bedrijf, klikken ze gemakkelijk door naar uw website of sociale mediakanalen.
Tip 6: Laat u inspireren door concullega's
Deze bedrijfsprofielen zijn in onze ogen sterk en geslaagd:
Zoek uw bedrijf op via de zoekfunctie en bekijk de profielen van andere tuinbedrijven in uw buurt. Het kan een goede inspiratie zijn;